FLEUR IN TANZANIA

2 T/M 5 OKTOBER

Zondag 2 oktober ging ik samen met Annemijn naar Moshi, hier gingen we watervallen bezoeken. Om half 9 moesten we aan de grote weg zijn, hier stond onze gids Faraja al op ons te wachten. We gingen samen met hem in de bus naar Moshi, dit duurde ongeveer 2 uur. Deze bus was eigenlijk een grote dala dala, ik denk ongeveer 2 meter breed en 8 meter lang. Er waren 7 rijen bankjes, de bankjes waren eigenlijk voor 5 personen, maar er zaten zo’n 7 mensen op gepropt. Ook stonden er nog mensen in het vrije gedeelte voor de deur. Ik denk dat er in totaal wel bijna 60 mensen in het busje zaten, en dat dus op ongeveer 16 vierkante meter… Kortom, het was een aparte reis, maar een leuke ervaring. Toen we na 2 uur rijden eindelijk in Moshi waren, moesten we nog 1 uur rijden met de dala dala om bij de watervallen te komen. Het lopen naar de watervallen duurde niet heel lang, ik denk dat we er binnen een half uurtje waren. De waterval was erg mooi! Toen we genoeg hadden gezien, zijn we gaan lunchen. Het werd kip met friet. Ofja, de kip is eigenlijk altijd meer bot en vet dan kip, en de friet is eigenlijk halfgare aardappel. Maar we hadden honger dus dan smaakt alles prima! Toen we onze lunch op hadden, zijn we nog naar de ingang van Kilimanjaro Park geweest. Dit was wel leuk om te zien, en we zijn ook naar binnen geweest! We zijn denk ik ongeveer 50 meter in het park gelopen, dus niet heel veel, maar we kunnen nu zeggen dat we op de Kilimanjaro zijn geweest! Hierna zijn we weer met de dala terug naar Moshi gegaan, en daarna weer met de bus terug naar Arusha. Dit keer was het wel een grote normale bus, gelukkig! We waren rond 7 uur thuis, precies op tijd voor het eten.

Maandag 3 oktober ben ik weer bij Trinity geweest. Je kunt wel merken dat het kleine regenseizoen is begonnen, want deze ochtend regende het weer. Omdat de meeste wegen hier van zand zijn, was alles een en al modder. Dit loopt niet echt prettig, zeker omdat veel stukken ook erg glad zijn. Maar goed, ik was veilig aangekomen bij Trinity. Ik heb vandaag in klas baby 2 geholpen. De juf laat me steeds vaker alleen met de kindjes. Dat vind ik geen probleem, dit wil ook wel zeggen dat ze me vertrouwd en vind dat ik het wel aankan. Toen ik ’s middags weer thuis was, was er niks meer van de regen van die ochtend te zien. De zon scheen weer erg fel en ik heb lekker in de tuin gezeten.

Dinsdag 4 oktober ging Annemijn een dagje mee naar Trinity. Voor de pauze heeft zij bij baby 2 geholpen en ik bij baby 1. Na de pauze hebben we een Engels boekje van Woezel & Pip gelezen met de kindjes. Ze vonden het erg leuk, vooral omdat er zoveel plaatjes bijstaan. Ze vinden het leuk om dingen aan te wijzen die ze herkennen, zoals ‘ball’ en ‘butterfly’. Na de lunch ben ik met Annemijn een naar de stad gegaan, langs de Nakumat en nog wat andere winkeltjes. We wilden nog even wat koekjes enzo kopen om mee te nemen naar Zanzibar.

Woensdag 5 oktober was mijn laatste dag bij Trinity voor deze week. Ik heb weer in klas baby 2 geholpen, vandaag hadden ze een les over science. Toen ik weer thuis was heb ik na de lunch mijn kamer opgeruimd en mijn koffer ingepakt, want morgen gaan Annemijn en ik een weekje naar Zanzibar! Ik heb nog even de laatste dingen gewassen en alles ingepakt, zodat dat morgenvroeg niet meer hoeft.

Reacties

Reacties

Opa en oma

De kinderen zullen je wel missen aankomende week !! We wensen je mooie dagen op Zanzibar. Geniet van zon ,zee en strand.!!! ????????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active