FLEUR IN TANZANIA

27 SEPTEMBER T/M 1 OKTOBER

Dinsdag 27 september hadden de kindjes bij Trinity nog steeds toetsen. Ik was vandaag in klas baby 1, hier mocht ik de kindjes helpen met het maken van de toetsen. Ofja toetsen, het is een A4 met door mij getekende dingen erop, en deze moeten ze dan inkleuren. Na de pauze waren alle toetsen klaar dus mochten ze met blokjes spelen. Die middag ben ik samen met Annemijn naar de stad gegaan. Als eerste gingen we lunchen bij Africafe, hier hebben we heerlijk gegeten. Daarna zijn we naar de Masai markt gelopen, hier hebben we even rond gekeken naar alle souvenirs. Ook gingen we nog even langs de Art Gallery waar we afgelopen zondag hadden geschilderd, want we moesten onze schilderijen nog ophalen. Deze konden we zondag nog niet meenemen omdat de verf toen nog nat was.

Woensdag 28 september heb ik weer in klas baby 2 geholpen. Die middag ben ik na de lunch in de tuin gaan zitten met Loes, en er zat opeens een hele familie apen bij ons! Deze apen komen hier wel vaker langs, maar dit keer kwamen ze echt heel dichtbij. Heel leuk om te zien hoe die apen in de bomen klimmen en met elkaar spelen. Ook heb ik die middag even een knutselactiviteit voorbereid voor de dag erna. Het worden vlinders, gemaakt van wc-rolletjes die ik de afgelopen weken heb verzameld.

Donderdag 29 september ging ik dus knutselen met de kindjes. Na de pauze hebben we de vlinders gemaakt. Ze vonden het heel leuk en gingen meteen spelen met de vlinders. Ook zongen ze de hele tijd een liedje, want elke ochtend zingen ze een aantal liedjes voordat ze naar de klas gaan, en een van die liedjes gaat over een vlinder. ’s Middags ben ik na de lunch samen met Annemijn naar de stad gegaan. Eerst gingen we naar het Cultural Herritage gebouw, dit is een soort museum aan de andere kant van de stad. Het is een super mooi maar apart gebouw, en binnen staan allemaal schilderijen en andere kunstwerken. Het was heel leuk om even in rond te kijken. Daarna zijn we terug gelopen naar de Nakumat, hier hebben we nog even wat boodschappen gedaan. Toen weer terug naar huis met de dala dala, we konden meteen eten toen we terug kwamen. Die avond zijn we nog een avondje uit geweest naar de Via Via, heel gezellig!

Vrijdag 30 september ging ik weer, zoals elke vrijdag, om 10 uur naar Trinity. Het was er erg rustig vandaag, 6 kindjes en een lerares waren ziek. Toch was het wel weer leuk en hebben de kindjes lekker buiten gespeeld. Die middag heb ik eigenlijk niet veel meer gedaan, vooral in de zon gezeten in de tuin.

Zaterdag 1 oktober stond een dagje hot springs op de planning. Een paar vrijwilligers die bij Annemijn in het ziekenhuis werken hadden dit geregeld, en er waren nog 2 plekken vrij. Daarom hadden ze ons meegevraagd. Om half 9 werden we opgehaald door de taxi, en reden we naar de hot springs. Het was ongeveer 2 uur rijden. We hebben heerlijk gezwommen en genoten van deze mooie plek. ’s Avonds rond 6 uur waren we weer thuis, hier hebben we even wat gegeten en daarna zijn we best vroeg gaan slapen, want morgen hebben we weer een excursie.

Reacties

Reacties

Jos en Leny Drabbels

Hallo Fleur,

Wat een mooie foto.s en het eten ziet er ook niet slecht uit zeg.
De apen kennen ook geen angst voor de mensen,maar anders om ook niet of wel?
Zo te lezen vermaak je je wel ook met de kinderen zo
te zien. Ze hebben wel altijd plezier geloof ik zo te zien.
Leuk die mutsjes op.
Geniet nog maar volop en we lezen de verslagen met veel plezier.

Groeten Leny en Jos Drabbels

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active