FLEUR IN TANZANIA

12 T/M 15 SEPTEMBER

Maandag 12 september was een nationale feestdag in Tanzania, dus alle scholen waren vrij. Ik had dus een lekker lang weekend. 's Ochtends werden we verrast door een familie aapjes die aan het spelen waren in de tuin van Mama Mackrin! Ze komen hier wel vaker, omdat ze houden van avocado's en er in deze buurt een paar avocadobomen staan. Die middag ben ik samen met Dorien en Aino naar het Njiro Complex gegaan. Dit is een winkelcentrum aan de andere kant van de stad. Ofja, winkelcentrum is het niet echt. Er zijn zo'n 5 winkels waaronder 1 supermarkt. Verder zijn er nog een paar restaurantjes en een bioscoop. Wij zijn naar de film Baar Baar Dekho gegaan. Het was een leuke film, en de bioscoop was luxer dan verwacht. De stoelen zaten prima en de zaal zag er echt uit zoals een bioscoop zaal bij ons, alleen dan een heel stuk kleiner.

De aapjes in de tuin

Dinsdag 13 september, ben ik weer vroeg opgestaan om naar Trinity te gaan. Vandaag heb ik weer in klas baby 2 geholpen. Deze klas vind ik leuker dan baby 1, omdat de kindjes ouder zijn en al verder zijn met leren. Van half 9 tot 10 heb ik in de klas weer de lerares geholpen. Na de pauze ging ik vliegertjes knutselen met de kindjes. Ik had de dag ervoor thuis al een voorbeeld gemaakt, en de kindjes waren meteen enthousiast. Eerst een gekleurd vel papier vouwen in de vorm van een vlieger, en daarna mochten ze 'm versieren met potlood en stickers. Om het toch nog een beetje leerzaam te maken, konden ze letters en cijfers schrijven op de vlieger. Verder mochten ze natuurlijk ook nog dingen tekenen als ze dat leuk vonden. Toen ze allemaal versierd waren hebben we cadeaulint eraan gemaakt, nu waren de vliegers af! De kindjes waren heel enthousiast en gingen meteen met hun vliegers 'vliegen' en spelen.

Woensdag 14 september heb ik gelezen met de kindjes bij Trinity. Ik had uit Nederland 2 engelse kinderboekjes meegenomen, eentje van Woezel & Pip en de andere van Nijntje. Vandaag hadden we Nijntje gelezen. Om de beurt nam ik 2 kindjes mee uit de klas, met wie ik het boekje ging lezen. Ookal snapte ze waarschijnlijk niet veel van het verhaal, ze vermaakte zich prima met het kijken naar de plaatjes en het aanwijzen van 'Miffy'. 's Middags ben ik samen met Dorien nog even naar de stad gegaan. We zijn langs een paar winkeltjes gelopen, want Dorien moest nog wat souvenirs kopen. Daarna nog even een lekker ijsje gehaald bij de supermarkt. 's Avonds besloten Dorien, Aino en ik om te gaan uiteten, we hadden geen zin in wéér rijst met bruine bonen. We gingen naar de Chinees, deze bleek heel goed te zijn, hadden we op internet gelezen, en dat was het ook! We hebben noodles, kip, gewokte groenten en garnalen gegeten, allemaal in heerlijke chinese sauzen.

Donderdag 15 september was weer een normale dag bij Trinity. Na wat rekenen, cijfers schrijven, letters opnoemen en kleurplaten maken liep ik weer terug naar Mama Mackrin. We hadden lekker pannekoeken als lunch vandaag. 's Middags heb ik in de tuin in het zonnetje gezeten. Na het avondeten ben ik samen met Dorien, Annemijn, en een man en vrouw uit Australië (die voor een paar dagen bij Mama Mackrin verblijven) naar de ViaVia gegaan. Een gezellig avondje uit!

Reacties

Reacties

Mira

Hoi Fleur,
Dat ziet er gezellig uit. Lijkt mij heel dankbaar werk om met deze kinderen te knutselen en boekjes te kijken. Allemaal blije snoetjes! Prachtige foto's.
Geniet er nog van.

Lenneke

Hoi fleur"
Ik mis je kintjes zien er schatig uit.
Groetjes lenneke

opa en oma

Mooi Fleur , nog steeds goed naar de zin , zo te lezen.
Mooie foto's en wel leuk om je zo te kunnen volgen .
Groetjes .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active