FLEUR IN TANZANIA

15 T/M 17 AUGUSTUS

Maandag ochtend, 15 augustus, om 10:15, vertrok ons vliegtuig vanaf Schiphol naar Kilimanjaro Airport. We hadden een goede rustige vlucht, en landden rond half acht (lokale tijd) op Tanzania. Eenmaal uit het vliegtuig, moesten we visum aanvragen. Omdat wij helemaal achterin het vliegtuig zaten, stonden we ook helemaal achteraan in de rij voor het visum. We konden al meteen wennen aan het Afrikaanse tempo, want het duurde wel anderhalf uur voordat we eindelijk ons visum hadden en onze koffers konden ophalen. Deze waren niet moeilijk te vinden, want dit waren de enige koffers die nog op de band lagen... Onze gids, Adam, stond al op ons te wachten, en bracht ons naar Mama Mackrin. Dit is de naam van de plek waar we verblijven deze eerste 3 weken. Het is een soort van gastgezin, maar met meerdere kamers. Er verblijven dus meer mensen hier, met name Nederlanders, dit is erg gezellig en het is leuk om elkaars verhalen te horen. Mama Mackrin en haar gezin zorgen voor alle gasten, ze koken voor je en wassen je kleren.

Foto van Mama Mackrin:

Dinsdag, 16 augustus,kwam ons Nederlandse contactpersoon, Emma, ons opzoeken. Zij woont hier en helpt alle Nederlandse vrijwilligers in Arusha. Onze gids, Adam, werkt voor haar. Hij kwam ons later die ochtend ook ophalen om ons een rondleiding door de stad te geven. Mama Mackrin ligt een stukje van het centrum af, zo'n 10 minutjes met de daladala, dit zijn kleine busjes die een vaste lijn rijden. Voor 400 Tanzaniaanse shilling per persoon, dit is ongeveer 16 eurocent, kun je vanaf onze verblijfplaats naar het centrum. We zijn met Adam door het centrum van Arusha gelopen, het was allemaal heel anders dan in Nederland, dit was erg wennen. Omdat hier niet veel 'blanken' zijn, werden we op straat nogal aangekeken. Dit was soms best ongemakkelijk, maar na een paar dagen ben ik er wel aan gewend. Samen met Adam zijn we gaan lunchen, daarna gingen we even naar de supermarkt en later nog langs verschillende markten.

Foto van een daladala:

Woendag, 17 augustus, was onze eerste dag vrijwilligerswerk. Emma kwam ons ophalen en reed met ons naar Meru school. Hier hadden we alleen introductie, hier gaan we volgende week weer terug om te helpen. Daarna reden we door naar Suye school, waar we samen met Future Stars Academie gingen helpen met sporten. Future Stars Academie is een organisatie die jonge voetballers traint en probeert hun talent verder te ontwikkelen. Op doordeweekse dagen gaan ze naar scholen om sportles te geven, op zaterdagen trainen ze de voetbalteams. Vandaag mochten wij dus helpen met sportles geven op school. Samen met een trainer van Future Stars Academie hebben wij een groep van zo'n 70 kinderen laten sporten. De jongens gingen voetballen, de meisjes touwtje springen en trefbal spelen. De kindjes waren allemaal 8 of 9 jaar, en ze vonden het super leuk! In het begin waren ze nog een beetje terughoudend, maar later wilde ze allemaal je hand vasthouden en gingen ze ons knuffelen. Ook gingen alle meisjes steeds aan onze lange haren voelen, want deze vonden ze heel mooi en interessant. Ze vonden het allemaal heel jammer dat we weer moesten gaan, maar we gaan er morgen weer terug dus dan kunnen we weer met ze sporten en spelen!

Foto's van de sportles op Suye school:

opa en oma

Super , Fleur .Een hele belevenis !!!!

koen, Mira, Merel en Roos

Leuk om te lezen Fleur en mooie foto's.
Veel plezier morgen met sporten en spelen!

Puk

Super leuk om te lezen! Geniet ervan X

kimberly

heel erg leuk om de foto's te zien en om dit allemaal te lezen. veel plezier en geniet ervan.