FLEUR IN TANZANIA

22 T/M 26 SEPTEMBER

Donderdag 22 september heb ik met de kindjes bij Trinity geknutseld. Ik had sterren uitgeknipt, die de kindjes konden versieren. Daarna hebben we de sterren op een rietje geplakt en lintjes ertussen gedaan, zo hadden de kindjes ieder hun eigen toverstokje! Na de pauze gingen de kindjes nog even buitenspelen tot 12 uur. Die avond ben ik samen met Annemijn en Loes naar de ViaVia gegaan. Hier was het heel gezellig!

Vrijdag 23 september ben ik ook weer naar Trinity gegaan. Normaal gesproken gaan de kindjes op vrijdag altijd buiten spelen, maar omdat het deze ochtend slecht weer was (ofja slecht, het was bewolkt en ik denk rond de 23 graden), mochten de kindjes niet naar buiten, hierdoor worden ze snel ziek zeiden de leraressen. In plaats van buiten spelen kregen ze blokken, hiermee hebben ze zich ook prima vermaakt. Toen ik die middag thuis kwam, was het weer helemaal opgeklaard en heb ik nog een paar uurtjes in het zonnetje gezeten.

Zaterdag 24 septemberben ik samen met Annemijn en Loes naar een bakkertje gegaan. Deze ligt ver buiten de stad, vanaf ons huis zo'n 25 minuten met de dala dala. Dit bakkertje hoort bij een groter project voor mensen met een handicap. Er is ook een restaurantje bij, waar je heerlijke broodjes kan eten. Verder zijn er nog andere gebouwen, hierin wonen ze en worden alle broden, taartjes etc. gemaakt. Natuurlijk hebben wij hier ook nog even geluncht, een lekker vers broodje! Dat was lang geleden! Bij Mama Mackrin heb je natuurlijk ook brood, maar dit is van dat witte toast. Als je dat eet heb je eerder het idee dat je lucht eet, want het vult totaal niet. Daarom hebben we bij het bakkertje ook nog wat brood gekocht. 's Avonds ben ik samen met Annemijn, Loes en Michael naar de Spur gegaan. Het was de laatste avond van Michael en hij wilde daar nog graag eten. De Spur is een soort van sjieke McDonalds. Je word bediend en er is veel meer keuze, je hebt naast hamburgers ook steak, Mexicaans eten, en nog meer. We hebben heerlijk gegeten! Toen we weer thuis kwamen was er een feest in de tuin bij Mama Mackrin. We hadden die middag al gezien dat er een tent en tafels stonden, maar het was voor ons niet helemaal duidelijk wat er ging gebeuren. Mama kwam een beetje bezorgd naar ons toe, ze vroeg zich af waar wij waren geweest. Zo'n half jaar geleden was het neefje van Mama Mackrin getrouwd, en dit feest was om iedereen te bedanken. Het feest was voor de hele familie, dus inclusief ons! Mama was daarom een beetje teleurgesteld dat wij uit waren eten, ookal wisten wij niet eens dat we waren uitgenodigd... Maar goed, toen we dus eenmaal thuis waren, moesten we meteen wat te drinken pakken en erbij komen zitten. Na een paar minuten ging iedereen omstebeurt opstaan om zichzelf voor te stellen. En er waren behoorlijk wat mensen, dus dit duurde even. Toen iedereen was geweest was het de beurt aan ons, ook wij moesten ons voorstellen! Na een paar uur kletsen zijn we maar naar binnen gevlucht.

Zondag 25 september zijn Annemijn en ik na de lunch met de dala dala richting de stad gegaan. We gingen schilderen bij de kunstgalerij, deze ligt achter de ViaVia. Ik was hier al eerder geweest om te schilderen, maar Annemijn nog niet. En de andere keer was mij goed bevallen dus ik ging nog een keer mee! We kozen dezelfde olifant om te maken. In totaal zijn we wel bijna 2 en half uur bezig geweest! Maar het was heel leuk en gezellig, en we zijn erg blij met het eindresultaat!

Maandag 26 september moest ik weer vroeg opstaan om naar Trinity te gaan. Deze week hebben ze maandelijkse toetsen (die ik samen met de leraressen vorige week heb gemaakt). Ik mocht de kindjes helpen met het maken en de leraressen met het nakijken van de toetsen. 's Middags heb ik weer lekker in de tuin gezeten, genoten van het zonnetje en het mooie weer!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active